buildaboy

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Shit.

Av Foooer ♥ - 12 augusti 2013 18:11

"- Grattis. Men ni borde avvakta ett tag innan ni berättar det för andra! Marie log. - Tack, gud vad nervös jag var! Jag pustade ut och skrattade. - Jag trodde ni skulle mörda mig eller något. Oscar skrattade också och höll hårt om min hand. Jag kan inte fatta att vi skulle bli en liten familj. Gud vad jag längtar."

___________________________________________________________

Kapitel 19.



Ellens Perspektiv.

Tisdag 16 Augusti.

Jag kunde inte förstå att tiden gått så snabbt. Jag var i fjärde månaden och alla visste om det. Jag satt framför datorn och kollade på twitter. De hatade mig. Alla tjejer hatade mig, för att jag hade tagt Oscar ifrån dem. 

"varför väljer han en sån ful tjej?" "kom och ta mig också Oscar vill ju ha en Enis bebis" "Vad ser du i henne?" "Hon är så ful att jag fattar inte vad gud gjort med henne". Jag orkade inte med allt hat. Jag valde att inte svara alla. 

"Bara för att ni är avunsjuka behöver ni inte sprida hat. Vi borde hålla ihop" twittrade jag. Jag hörde inte ens att någon kom in rummet. Någon kramade om mig och jag vände mig om och såg att det var Oscar. Han kramade mig och jag reste mig från stolen. Han ställde sig på knä och pussade min mage. Jag smällte varje gång han gjorde det. 

- Hat på twitter igen va? Han resta sig medans han sa det och satte sig framför datorn. Jag ställde mig bakom honom. Han loggade in på sin twitter och skrev till alla fooers. "Hatar ni på Ellen så ska ni veta att jag förlåter er aldrig." "Älskar er foooers men ni måste acceptera Ellen. Hon är min." "ey was up guys? #fooofamily i love you". 

Han loggade ut och log mot mig. 

- Tack älskling. Jag sa det till honom och han reste sig upp och kysste mig. Han släppte mig och log. 

- Allt för min prinsessa! Hörde också att du kom in på kulturamas distansutbildning? Han log och lade en hårslinga bakom mitt öra. 

- Ja, men vi får se vad vi klarar av! Jag drog honom närmre mig och lutade mig mot honom. 

- Jag vill bara lukta på dig. Du luktar så himla gott. Han skrattade och kysste mig i pannan. 


Vår lägenhet var helt okej, pappas företag betalade hans hotellavgifter och han var ofta borta i andra länder och jobbade. Oscar hade flyttat in här och vi ansåg att det var vår lägenhet. Jag hade inrett den och Amanda hade nästan betalt allt. Amanda var i frankrike hos hennes pappa. Han ägde hotell runt om i världen och just nu bodde han i frankrike. Amanda hade alltid drömt om att få bo i Paris. Felix var ofta hos henne och deras förhållande verka funka. Omar och Ogge hängde mycket med Oscar och jag hängde med några tjejer som kände Oscar. 

Sommarlovet var härligt, vi hängde mycket ut och hittade på en massa roliga grejer. Men det bästa med hela sommaren var nog när jag åkte med Oscar till Skåne och vi var ensama där i en vecka.

Ikväll skulle mina nya kompisar Wilma och Nadja komma över och jag skulle göra tacos. De tyckte det var så kul att jag skulle få barn så det ville hela tiden känna på min mage. Vårt bebisrum var redan fullt av grjer. Alla foooers och kompisar hade skickat hur mycket som helst. Amanda hade köpt hur mycket grejer som helst.

I mitt och Oscars sovrum så hade vi två walk-in-closets. Min var fylld med en massa mammakläder och skor. Jag hade converse i alla färger. Oscars garderob var också fylld. På ena väggen var hyllorna fyllda av olika keppsar och på andra väggen en massa skor. Han tyckte det var för mycket men jag berättade hur Amanda var och att hon vägrade så han gav med sig efter ett tag. Vårt sovrum var stort och vi hade fyra fönster, tre på en vägg där vi hade huvudgavlen till vår stora vita dubbelsäng. Temat gick i rosa, vitt och ljusgrått. Det var jätte fint och såg ut som om det var taget direkt ur en Ikea-katalog. Där var också ett fönster ut mot stan på höger sida av rummet.

Medans jag städade så såg jag ett brev på nattduksbordet. Jag gick fram och öppnade det. Jag satte mig ner på sängen och läste "Jag hoppas allt går bra med ditt liv och med bebisen. Jag kommer ihåg är du var bebis. Saknar dig. Förlåt jag hoppas du vill påbörja en normal rellation med mig, kram mormor.". Varför hände detta nu? Jag blev sur skrynklade ihop det och la det i papperskorgen påväg ut. 

- Hej älskling, vi ses imorgon! Oscar kysste mig snabbt och gick ut genom dörren innan jag hann svara. Jag var inte berädd på att Oscar stod utanför. Han är så gullig. Men jag måste prata med honom sen om mormor..


Wilmas Perspektiv. 

Jag och Nadja åkte tillsammans dit. Jag hade fixat hennes långa bruna hår, lockat det och hon hade lockat mitt hår. Jag ville också ha fint brunt hår men gud gav mig blondt hår. Suck. Nadja hade sminkat sig och jag hade också sminkat mig. Hennes gröna ögon lyste nästan. Medans mina var tråkigt gråa.

Vi gick hem till Ellen, det var varmt och himmlen var helt klar. 

När vi kom fram till deras lägenhet så mötte vi Oscar utanför. Han kramade oss och vi sa hej sen skyndade han sig iväg. Vi gick upp för alla tusentals trappor istället för att ta hissen. Nadja knackade på och Ellen öppnade. 

- Heeeeeeej tack för att vi fick komma! Jag räckte fram en lila orkideé och Ellen log. 

- Men tack tjejer, välkommna in! Hon ställde blomman och kramade oss. 

- Vad gott här luktar! Jag är riktigt hungrig! Nadja log och lade sin väska på golvet när hon tog av sig sina skor. 

- Maten är strax klar, kom in och sätt er. Ellen pratade ovanligt lite skånska. Jag tittade på Nadja och vi skrattade.

- Men vad är det? Ellen tittade på oss och började skratta. 

- Jo du pratar mer stockholmska än skånska nu! Nadja kramade henne och vi gick in köket. 

- Jag ska bara ta fram bröden ur ugnen sen så är det klart! Ellen gick mot ugnen men jag stoppade henne. 

- Sätt dig, jag gör det! Jag tittade på henne och hon satte sig vid bordet. 

- Men ni är ju mina gäster inte ska ni behöva göra något! Hon tittade allvarligt på mig sen tog jag ut bröden. 

- Men du bär en bebis det gör förhoppningsvis inte vi. Nadja skrattade. 

Jag satte fram maten och vi åt. Jag tyckte det var jätte gott.

När vi hade ätit så plockade jag och Nadja undan och satte in i diskmaskinen. Vi gick in och satte oss i soffan och vi beställde en film. Vi skulle se Dumma mej 2. Ellen satte sig i mitten och vi lade våra händer på hennes mage. Vi kunde känna bebisen där inne. Det var verkligen det coolaste som fanns. 


Ellens Perspektiv. 

Klockan var typ nio och vi satt och kollade på film. Nadja och Wilma hade händerna på magen och såg ut att dö av lycka varje gång min Prinsessa rörde sig. Oscar visste inte att det var en tjej än. Jag skulle berätta det imorgon. 

- Vill ni vet vad det är för kön? Jag log och tittade på tjejerna. Deras ögon lyste upp och de log stort. 

- JAAAAA! Åh gud vad spännande! Nadja sa det och pausade filmen. 

- Absolut! Vår hemlis. Wilma klappade mig på magen och tittade med stora ögon på mig. 

- Jo det är en tjej men Oscar vet inget! Jag skrattade och kände hur hon sparkade innuti mig. 

- Neeej gud vad gulligt! Nu vill jag också ha en bebis! Nadja log och lade örat mot min mage. 

- Ni kan ju alltid komma hit och umgås med henne! Jag log och de skrattade. 


Oscars Perspektiv. 

- Men komigen Freddieboy!  Jag slog till honom och han vände sig om. 

- Men vad? Kan jag inte bara få prata med de tjejerna? De vill nog hänga att jag ska med hem på fest? Jag tittade på honom. Visst saknade jag alla fester. Men jag kunde inte göra så mot Ellen. 

- Vi drar hem till mig istället då. Du har inte ens träffat Ellen på flera månader. Jag tittade honom i ögonen när jag sa det. 

- Men what? You fucking pussy. Vi berättar inte något för henne endån. Han tittade på mig och log. 

- Hejdå. Jag går hem. Följ du med eller stanna här.

Jag gick mot centralen och ett gäng på 15 tjejer kom fram till mig. De ville alla ta bilder med mig och de sa att de älskade mig. Jag älskade alla fooers so jag satte på ett stort fejkat leende och egentligen ville jag bara hem.

- Men ställ er en och en bredvid mig och ta kort då! Jag log och drog handen genom håret. 

En tjej med shorts och en vit blus ställde sig bredvid mig. Hon bad mig kyssa henne på kinden på bilden. Så jag vände mig om för att kyssa henne och precis när jag skulle kyssa henne så vänder hon sig om och kysser mig. Jag backa och slog till henne. 

- Shit. Jag vände mig om och gick fort som fan därifrån. Vad skulle Ellen säga när bilden kommer ut på twitter. 

Jag gick hemmåt och kände hur oron steg. Jag tog upp telefonen och smsade Ellen "Jag är påväg hem vi behöver prata så logga inte in på twitter!". Jag lade ner telefonen och fortsatte gå. De femton minuterna de tog att gå hem varade en evighet kändes det som. Jag gick in i trapphuset och gick upp. Jag slängde upp dörren och där stod Ellen med tårar rullandes ner för kinderna.  Jag smällde igen dörren och ljusen fladdrade till. 

- JAG SA ATT DU INTE SKULLE LOGGA IN PÅ TWITTER. Jag skrek på henne. 

- Men varför gjorde du det? Du lovade att aldrig någonsin göra det igen. Hon grät. Hon höll på att falla ihop å jag slängde mig fram och fångade henne. 

- Men jag skulle kyssa henne på kinden när vi tog bild och hon vände sig om och kysste mig. Jag slog henne. 

Jag satte mig på golvet och drog Ellen närmre mig.

- Så det är inte ditt fel? Tänk på ditt rykte. Hon grät och vände sig om och lutade sig mot mig med ryggen. Jag lade mina armar runt henne och la händerna försiktigt på magen. 

- Jag skulle aldrig göra något för att skada dig och vår lilla bebis. De vet du mycket väl om. Jag dissade Freddie och gick hem istället. Han ville dra på fest med några tjejer. Men jag prioriterar dig framför allt. Vi är en familj och jag älskar dig mest av allt. Jag vill aldrig någonsin vara utan dig. Så snälla du måste lita på mig. Jag sa det till henne och kysste henne i nacken. 

- Jag litar på dig. Men jag vill inte att något ska dela på oss. Du är mitt allt och vår prinsessa kommer alltid behöva dig. Hon lade sina händer på mina och jag kände hur hon slappnade av. 

- Ska vi ha en liten flicka? Jag blev så glad. Jag kände hur mina ögon fylldes av tårar och jag lutade mitt huvud mot hennes kind. 

- Ja vi ska få en prinsessa. Viskade hon till mig och lade sin ena hand på min kind. 

- Jag älskar er mer än allt annat på jorden. Jag sa det och kysste henne. 

 

Fortsättning följer!

(Förlåt för dålig uppdatering men har varit iväg!)



 
 
emma

emma

14 augusti 2013 00:46

Längtar till nästaaa kapitel!

http://thefooofics.blogg.se

Foooer ♥

12 september 2013 16:27

tack ♥

 
Ingen bild

Felix sandman

20 augusti 2013 19:29

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER <3

Foooer ♥

12 september 2013 16:26

;) ♥

 
Ingen bild

Emel

29 augusti 2013 09:14

När kommer nästa? Älskar den här novellen :)

Foooer ♥

12 september 2013 16:25

tack! Ska skriva nu! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Foooer ♥ - 18 november 2013 15:51


"Han böjer sig fram och kysser mig. Jag är så full och chockad att jag bara besvarar den.  - Let's go to my hotel. Säger han och ler. - Men min pojkvän. Jag kan inte! Säger jag och tittar på honom. - I didn't understand a word but let's hit the...

Av Foooer ♥ - 16 november 2013 02:15


"- Herregud. Varför har du inte sagt något innan? Oscars ögon var helt vattniga  när han sa det. Jag snyftade. Han kramade mig och drog mig intill honom. Jag satt och grät i hans famn. - Jag förstår att det varit super jobbigt. Men kolla hur du har...

Av Foooer ♥ - 14 september 2013 19:06

- Imorgon får vi åka hem till vår värld. Leva hemma hos oss. Jag älskar er. Jag sa det och kysste Ellen.  - Jag älskar dig Oscar. Detta är perfekt. Jag vill ha det såhär för alltid. Ellen log utmattat när hon sa det.  Molly var klar så Ellen flyt...

Av Foooer ♥ - 13 september 2013 17:07


De virade in henne i en rosa filt och lade henne på Ellens bröst. Hon var så vacker.  - Vackraste personen på jorden. Jag tittade på Oscar medans jag sa det.  - JA! Tack jag älskar er. Sa Ellen ansträngt. - Vår Molly är perfekt. Oscar sa det oc...

Av Foooer ♥ - 12 september 2013 16:27


- Jag litar på dig. Men jag vill inte att något ska dela på oss. Du är mitt allt och vår prinsessa kommer alltid behöva dig. Hon lade sina händer på mina och jag kände hur hon slappnade av.  - Ska vi ha en liten flicka? Jag blev så glad. Jag kände ...

Presentation


En fanfiction om Oscar Enestad ur den svenska popgruppen The Fooo. Min fanfic kommer innehålla romantik, action och erotik mm. Hoppas ni gillar den! Hjälp till att sprida!tack :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards