buildaboy

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

If i could build a girl i build her just like you. ♥

Av Foooer ♥ - 24 juli 2013 00:30

"- Skräm mig inte så här hjärtat. Oscar grät. Det gjorde så ont i mitt hjärta att höra dom. Jag försökte öppna ögonen och jag fick upp dem en bit. Jag såg att de stod flera stycken vid min säng men kunde inte se vilka det var. Jag hade så ont att jag hade svårt att andas. 

- Du kommer bli bra. Amanda kysste min panna och jag stängde mina ögon och somnade om."

_________________________________________________________

kapitel 13.


Amanda's Perspektiv.

- Men allvarligt! Hur fan kunde du lämna honom ensam hemma? Vad hände med säkerhetsvakten? Felix fösökte viska. Men jag hörde honom klart och tydligt där jag stod. Det var inte för att snoka på dom, men jag skulle gå ut till Felix så hörde jag dom snacka och jag ville inte störa dom.  Så jag stannade och lyssnade. 

- Men hur visste jag att de skulle bli såhär? Jag snackade med Marie och hon sa att Linnéa skulle vara hemma. Med säkerhetsvakten vet jag inte vad som gick fel. Daff pratade i en lugn ton och lagom högt. 

- Men vafan! Vi skulle stannat på hotellet allihopa! Felix lät sur. Jag hade aldrig hört honom så innan.

Jag gick runt hörnet. 

- Det är inte ert fel. Det är Oscars fel. Jag rynkade på pannan och ställde mig med armarna i kors bredvid dem. 

- Skyll inte på honom. Visst det var hans ex, men allvarligt. Det var Cassie som gjorde det. Daff tittade på mig surt. 

- Är du typ tolv? Sluta skylla det på Oscar. Daff lade armarna i kors och vände sig mer mot Felix. 

- Så min pojkvän ska inte försvara mig? Tack. Jag var så jävla irriterad. Min bästa vän hade blviti skjuten och min pojkvän betedde sig som en idiot. Jag vände mig om och var på väg in till Ellen. 

- Amanda, vänta. Felix gick efter mig. Han tog tag i min axel när jag passerade trösklen. Jag vände mig om.

- Vad är det? Nu kan du prata med mig? Felix tittade på mig och använde sin barnsligaste röst.

- Vadå? Kommer från rätt röv? Jag tog ett steg bakåt. Han tog ett steg mot mig. 

- Du har knappt pratat med mig sen jag kom hit. Jag förstår vad som har hänt. Din bästa vän är skadad. Skjuten i axlen för att min bästa vän varit en idiot. Jag finns här för dig. Du måste sluta vara så stängd. Felix såg förvirrad ut. 

- Ja ursäkta mig. Du vet inte allt om mig. Du vet inte vad jag har förlorat. Jag trodde hon skulle dö. Det sista sa jag högre för att han skulle förstå. 

- Men då får du börja berätta. JAG VILL HA DIG. Bara dig! Han skrek åt mig. 

- MEN FÖR FAN VISA DET DÅ! Jag skrek ännu högre tillbaks. Han stog ett steg närme och kysste mig. 

- Jag älskar dig. Han tittade mig i ögonen och log. 

- Aw så gulligt. Ellen viskade fram det.

- Men shit, grattis! Oscar skrattade. Jag tittade först på Felix, sen på de två i sängarna. 

- Ehm, har ni varit vakna länge? Jag kände hur mina kinder hettade till och jag kollade på Felix.

- AMEN FINT SKA DET VA! Han skrek till och sprang fram och satte sig i fotänden på Oscars säng. 

Jag gick fram och satte mig i Ellens fotände. De var så söta. Fast att Oscar hade så ont så släppte han inte Ellens hand. Jag fnittrade och de kollade på mig som om jag vore galen!

- Nej men det är bara det att ni är så gulliga! Håller varandra i handen och ser allmänt tilltygade ut! De andra började också skratta. Ellen Försökte luta sig över till Oscar. Men det gick inte. Så Oscar lutade sig mot ellen och kysste henne. Jag dog inombords så gulligt det var! Precis som taget ur en film! 


Oscar's Perspektiv.

Ellen såg så perfekt ut fast att hon låg i sjukhuskläder och hade slangar i armväcket till vänster. Dörren öppnades och jag hoppades att det var mamma eller pappa. Men det var Moa som kom in. Hon såg helt skräckslagen ut när hon såg mig. Vi fick ögonkontakt. Hon stannade och stirrade konstigt på mig. 

- Men Oscar då? Vad har du gjort? Hon gick fram och kramade mig och kysste mig på kinden.

- Hörde att det var slut med Cassie? Har alltid sagt att hon var ett dåligt val! Hon fick tillbaks sin färg och log med hela ansiktet! 

- Heeeej Moa! Felix kramade om henne och Amanda såg ut som ett åskmoln. 

- Moa, detta är Ellen! Han pekade på mig och Moa stirrade på mig. 

- Jaha vem är det? Hur känner du henne? Hon bitchblickade Ellen. 

- Ellen är min flickvän, från Skåne. Amanda är Felixs tjej? Hon är också från skåne. Ellen har blivit skjuten i axlen av Cassie och jag blivit misshandlad av Simon och Lukas. Jag sa det med en och samma ton.

- Ok. Hej Ellen. Moa. Hon räkte fram handen och skulle hälsa på Ellen. Hon räckte artigt fram handen Ellen tog den och log. Sen räckte hon fram den till Amanda. 

- Hej. Amanda! Felix flickvän. Hon log och sneade Moa. När Amanda dissade henne så var det pinsam tystnad. Jag kunde knappt hålla mig för skratt och när Felix började skratta så mycket att han var tvungen att lägga sig på golvet så brast det för mig. Ellen skrattade också. Moa blev helt röd i huvet och såg allmänt sur ut. Amanda satt och log. Felix reste sig upp. Han hade skrattat så mycket att han hade blivit helt tårögd. 

- Ja du Moa, du har mött din jämnlike! Felix skrattade och klappade till henne på armen.

- Skulle bara se hur det var med dig. Krya på dig. Hon räckte fram en Miranda nalle det stod "i Love you" på och ett kort. Jag tog det och lade det i sängen bredvid mig. 

- Tack Moa! Men nästa gång hur av dig innan du dyker upp. Jag flinade och drog handen genom håret. 

- Om det blir en nästa gång. Hon var så sur att jag trodde hon skulle börja gråta. 

- Hejdå Felix, hejdå älskling! Hon log och blinkade mot mig. Jag blev så häpen. Vad kallade hon  mig?

- Han är MIN. Ellen sa det högt och blinkade tillbaks. 

- Kalla inte mig älskling. Jag är bara Ellens älskling. Jag spände mina ögon i henne och hon vände sig om och gick. Hon smällde igen dörren efter sig. 

- Oh my god! Sicken bitchig brud, Känner ni henne bra eller? Amanda skrattade. Jag tittade på Felix och log mot honom. 

- Det kan väll du berätta? Han blev genast irriterad och knep mig i benet. 

- Jo, min familj och hennes familj är bra vänner! Hon brukar åka med mig på semester och vi brukar umgås. Vi var på G ett tag innan, men hon är en bitch så jag drog mig ur det. Felix log mot Amanda. 

- Jag förstår dig. Amanda skrattade och kysste Felix.  Jag tittade efter min telefon. 

- Var är min telefon? Jag kollade oroligt på Felix. Var hade jag lagt den? 

- Gav du inte den till polisen? Amanda tittade på Felix och han tittade på mig. 

-  jo jusste! Bra minne man har! Jag skrattade! 

- Kan någon försöka få tag på den? Jag har lite grejer jag måste fixa! Jag petade på Felix med foten. 

- Okej då, jag gör det då! Felix gick av sängen och drog med sig Amanda. De gick ut genom dörren och äntligen var jag ensam med Ellen. Jag visade att hon skulle flytta sig till vänster sida av hennes säng. Jag lade mig bredvid henne och kröp under hennes täcke. Dörren öppnades och mamma, pappa, Linnéa och Stefan kom in. 

- Hej, gumman. Stefan gick fram och kysste Ellen i pannan. Hennes pappa var så snäll. Mina föräldrar gick till min sida, de aktade min säng och ställde sig bredvid mig. Linnéa log och hon såg trött ut. 

- Tack. Jag log mot min familj och jag insåg hur mycket jag älskar dom. Jag hade aldrig någonsin velat leva utan dom. De log och mamma tog min hand. 

En sjuksköterska kom in genom dörren och och våra familjemedlemmar backade. Hon tog blodprov på oss och lade om Ellens bandage runt handleden. Hon hade stukat handen när hon föll. Vänster sida var helt skadad. 

- Oscar kommer nog bli utskriven idag! Men Ellen får stanna här i två dygn till. Hon log mot våra föräldrar och gick ut ur rummet. Det var ganska litet och vitt. Med två stora vita fönster. Vi fick endån plats allihopa. 


Ellen's Perspektiv. 

- Ni kan åka hem. Jag klarar mig! Jag försökte le och tittade på pappa. Han tittade oroligt på mig. 

- Vi kan åka hem och komma sen igen om ni vill? Vi bor inte så långt härifrån Stefan. Vill du med oss? Marie, Oscars mamma pratade med sin härliga dialekt. 

- Ja men det kan jag väll! Tack för er gästfrihet! Pappa log och kysste mig i pannan. De sa hejdå allihopa och gick.

- Ja Oscar, hur ska detta gå? Jag kramade hans hand. 

- Jag vet inte, men vi fixar det. Men hur ska jag klara mig utan dig? Han kysste mig på kinden och jag kände hur han andades mot mitt huvud. 

- Jag kan bo hos dig. Jag skrattade och försökte låta seriös. Men det gick inte. Det gjorde ont i min axel när jag skrattade. 

- Vad hände med dig? Du ser helt bedrövlig ut, Jag fnissade och la mig på hans axel. 

- Jo killarna slog ner mig. De är fan korkade. Men jag kommer aldrig förlåta mig själv för att du blev skadad. Han tittade på mig med ledsna ögon. När jag tittade upp mot honom så insåg jag hur mycket jag älskade honom.

- Hade du blivit skjuten och lämnat mig så hade jag inte överlevt. Du är min prins, min luft, mitt liv. Lämna mig aldrig. Mina ögon vattnades och en tår rann ner för min kind. Han torkade snabbt bort den. Han kysste mig. 

Jag kunde inte sluta tänka på Cassie. Jag kunde inte sluta tänka på vad Oscar gjorde med henne. Jag kunde inte förstå varför hon ville skjuta oss eller var hon fick tag på en pistol?

- Cassie är ett svin. Jag kommer hämnas. Stort. Hon kommer inte undan med att ha skjutit mi princessa. Han såg irriterad ut och hans ögon blev lite mörkare. 

Jag visste inte ens vad klockan var. Jag kysste Oscar. Han var min. 

Dörren öppnades och Felix steg in.

- Här är din telefon Oscar. Vi drar hem nu, men vi ses sen! Han fnittrade, gav telefonen till Oscar och gick ut till Amanda i korridoren. 

- Vad är klockan och vad är det för datum? Jag skrattade och kollade på Oscar. 

- Klockan är 13:07. Det är söndag. Alltså 12e maj. Vi måste sovit länge. Han log och kysste mig. 

Han började sjunga för mig.

- "If i could build a girl i build her just like you". Jag tänkte på låten när jag träffade dig. För det var dig jag ville ha. 

- Aw, fan vad du är underbar Oscar. Jag lade mig ner skönt på hans axel. slappnade av och jag somnade. Jag drömde bara om Oscar. Hur han sjöng för mig. Hur våra barn skulle se ut, och hur vårt liv skulle bli. 

Gud vad jag älskar honom.Min Oscar. Oscar Johan Ingvar Enestad är min.


Fortsättning följer!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Foooer ♥ - 18 november 2013 15:51


"Han böjer sig fram och kysser mig. Jag är så full och chockad att jag bara besvarar den.  - Let's go to my hotel. Säger han och ler. - Men min pojkvän. Jag kan inte! Säger jag och tittar på honom. - I didn't understand a word but let's hit the...

Av Foooer ♥ - 16 november 2013 02:15


"- Herregud. Varför har du inte sagt något innan? Oscars ögon var helt vattniga  när han sa det. Jag snyftade. Han kramade mig och drog mig intill honom. Jag satt och grät i hans famn. - Jag förstår att det varit super jobbigt. Men kolla hur du har...

Av Foooer ♥ - 14 september 2013 19:06

- Imorgon får vi åka hem till vår värld. Leva hemma hos oss. Jag älskar er. Jag sa det och kysste Ellen.  - Jag älskar dig Oscar. Detta är perfekt. Jag vill ha det såhär för alltid. Ellen log utmattat när hon sa det.  Molly var klar så Ellen flyt...

Av Foooer ♥ - 13 september 2013 17:07


De virade in henne i en rosa filt och lade henne på Ellens bröst. Hon var så vacker.  - Vackraste personen på jorden. Jag tittade på Oscar medans jag sa det.  - JA! Tack jag älskar er. Sa Ellen ansträngt. - Vår Molly är perfekt. Oscar sa det oc...

Av Foooer ♥ - 12 september 2013 16:27


- Jag litar på dig. Men jag vill inte att något ska dela på oss. Du är mitt allt och vår prinsessa kommer alltid behöva dig. Hon lade sina händer på mina och jag kände hur hon slappnade av.  - Ska vi ha en liten flicka? Jag blev så glad. Jag kände ...

Presentation


En fanfiction om Oscar Enestad ur den svenska popgruppen The Fooo. Min fanfic kommer innehålla romantik, action och erotik mm. Hoppas ni gillar den! Hjälp till att sprida!tack :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards